Rabu, 16 Julai 2008

LIHAT wayang gambar pendek dari Aliff




FiLem konToT berdurasi 3minit ini dihaslkan untuk kelas Pengarahan 2 mase aku di tahun2 Dua semester satu dlu(bulan Mei 2007). Idea ni dah di peram sejak aku taun satu lg. Dengan bajet sebanyak Rm3.90(cermin mata)dan duit mintak Rm2.00(minyak moto.time tu harga minyak blum naik lg.huhu!),aku n Tash(Si Buta) pegi la Taman Tasik Perdana n shoot!
Takde Skrip!
Only need storyboard..
(korang pon mampu buat..)
shoot tak sampai 5jam ni berakhir jam 6petang..
Edit punye edit. Esok siap n submit terus!
Tp pensyarah aku bg B+ je!Tp aku tak puas ati..


Jadi..
SiLaLAH KoMen FiLm KOntot aku bertajuk "LIHAT"ni...(Satu komen yang beri upah 20sen..huhu!)
Kalo korang jd pensyarah aku agak2 bleh dpt bape?huhu!(anggap je korg lg pandai dr pensyarah aku..huhu!)

*Oleh kerana aku pakai kualiti yg okey sket. So,lame sket la ye nak buffering. Sorry la nak kene tggu. Tp sementara tu leh la tgk2 post2 aku yg lain...heheh!

Peace!

6 ulasan:

Butaseni@Wan Raja berkata...

angle lu best bro(dari pandangan orang yang kurang kemahiran macam aku).good work

Tanpa Nama berkata...

i love it. very deep. :)

p/s : wild world was my fave song ever! :)

Tanpa Nama berkata...

aliff editing pki software pe...nk tau gak nk blajar..hehehe...smpi skang pki yg sama ke...hehehe

Aliff Ihsan Rahman berkata...

Kat ASWARA kiteorg pakai Avid MEdia Composser..utk projek ni pon..Skrg pon pakai software same gak..Tp Avid ni aak mahal sket..so,blaja kt ASwra je la..kat umah takde..huhuhu~

Naem kat PErlis blaja kat maner..?kt sane diorg pakai ape..?

Tanpa Nama berkata...

kitorg pki yg beso2 je..belajar pki adobe premier n adobe after effect jer..tp sofware len d alu-alukan bergantung pd kte gak r kt politeknik ni kos film study kira baru g..dlm 3taun lebih...tp bler r.de gak student wat satu movie bajet pengajian tinggi(Poli)..sbb 2 r nk try bljr2..join dgn aliff nk rse cmne produksi sana lak..

Aliff Ihsan Rahman berkata...

owh..
dr poli rupenye..selama ni taktau lak ade film studies kat sane..degree ke dip?

bole2..tak de hal nak join..ok je..
kami alu-alukan..bole kongsi2 ilmu..kami kat sni pon takla terrer mane..same je..blaja benda same gak..
heheh~